-הקרקע אינה זמינה לבנייה
-התמונות להמחשה בלבד
ישראל נמצאת בעיצומה של מהפכה תחבורתית ועומדת לחוות קפיצת מדרגה נדל״נית שלא נראתה כאן עשורים: סביב תחנת המטרו ראשונים של קו 1M ששייכת למקטע המטרו הראשון שיופעל בישראל, מתוכנן רובע מגורים חדש מעל ובצמוד למתחם הדיפו של המטרו בראשון לציון. פרויקט בהיקף עצום שתוכנן בהשראה של ה-Hudson Yards בניו יורק ושל התכנית בסינגפור סביב תחנות ה MRT.
לראשונה, משקיעים פרטיים יכולים להשקיע בתכנית שנמצאת בלב ההתרחשות, בשלב שבו התוכנית הופקדה ועברה התנגדויות, ומקודמת ברמה ארצית בצורה מואצת. כך תוכלו להיות חלק מהמוקד העירוני החדש והמשמעותי ביותר בגוש דן.
למידע נוסף השאירו פרטים:
“מנהטן החדשה” של ראשון לציון: רובע המטרו הראשון בישראל
הפרויקט ב“דיפו-ראשונים”, ממוקם מול קניון עזריאלי ראשונים ובסמיכות ישירה לתחנת רכבת ישראל, מקודם כמתחם עירוני רווי זכויות המשלב מגורים, תעסוקה ופעילות מסחרית ענפה. המודל התכנוני מבוסס על תפיסת "עירוב שימושים", המאפיינת מרכזים עירוניים מובילים בעולם: מגדלים בעצימות גבוהה לצד בנייה מרקמית נעימה של עד 8 קומות, חזיתות מסחר הפועלות לאורך היום ושילוב מוקפד של שטחים ציבוריים פתוחים.
המסגרת כוללת כ־2,600 יחידות דיור בתמהיל רחב, כאשר חלק ניכר מהן הן דירות קטנות – מבוקשות במיוחד בשוק השכירות של אזור המרכז. כ־10% מהדירות יתוכננו כדירות קומפקטיות במיוחד, המותאמות לצרכים עירוניים מודרניים. לצד זאת, מתוכננים כ־250 אלף מ"ר תעסוקה ועוד כ־14 אלף מ"ר של מסחר שכונתי, שיהוו מנוע כלכלי עצמאי לשכונה.
המרחב הציבורי יכלול כ־55 דונם של פארק שכונתי, כיכר עירונית מרכזית הסמוכה לתחנת המטרו, רשת שבילי הליכה ואופניים, וגשר הולכי רגל שיחבר את המתחם עם הפארק הרובעי של האירוס – ריאה ירוקה אזורית חדשה שתשמש את כלל דרום המטרופולין.
תכנון ברמה בינלאומית: בהשראת פרויקטים כמו Hudson Yards בניו יורק
התפיסה התכנונית של הרובע נבנתה בהשראת פרויקטים מובילים כדוגמת ה Hudson Yards בניו־יורק, שם קיים שילוב של תחבורה מתקדמת, איזורי תעסוקה ומסחר לצד מגורים איכותיים ומרחב ציבורי מטופח שיוצרים את אחד המרכזים העירוניים הטובים בעולם.
בדומה לכך, גם בראשון לציון מתוכנן רובע עירוני עם אותו הDNA: חיים 24/7, קישוריות תחבורתית מקסימלית, תעסוקה והייטק בשילוב מסחר פעיל סביב תחנת מטרו שתשנה את דפוסי הניידות במטרופולין של גוש דן.
מדובר במיזם שאינו “עוד שכונה”, אלא בבנייה ותכנון מהפכני של מוקד עירוני שלם, חזון שמזכיר את הדרך שבה שכונות מטרו מודרניות הפכו בתוך עשור לאזורי ביקוש יקרים במיוחד.
המיקום המעניין ביותר לאורך הקו בצומת התחבורתי החשוב בישראל
הדיפו של קו M1 אינו עוד תחנה. זוהי תחנה מרכזית של קו המטרו הראשון בישראל, מרכיב שמייצר ודאות תשתיתית, יציבות תכנונית ומיקום אסטרטגי חסר תחרות.
תחנת המטרו משולבת עם תחנת רכבת ישראל הפעילה ועם תחנות הקו הכחול של הרק"ל, המתחם נמצא גם על צירי התנועה המרכזיים במדינה: כבישים 431, 4, 20 ו־6. המשמעות ברורה: הרובע עתיד להפוך לאחד האזורים הנגישים, הפעילים והמבוקשים במטרופולין.
בעולם, כשמשלבים מטרו, מסחר ותעסוקה במוקדים אורבניים, מחירי הדיור באזורי המטרו החדשים מזנקים בעשרות אחוזים. ישראל עומדת בפתחו של אותו תהליך.
וודאות תכנונית גבוהה – תב״ע מופקדת, אחרי התנגדויות, לקראת אישור
התוכנית כבר הופקדה, עברה את שלב ההתנגדויות ואת כל השלבים הקריטיים, כולל טבלאות הקצאה במסגרת האיחוד והחלוקה. זהו פרויקט שקודם על ידי המועצה הארצית לתכנון ובניה – הגוף התכנוני החזק במדינה, ולכן קצב ההתקדמות גבוה משמעותית מהמקובל.
הצפי לאישור סופי הוא כשנה, ולאחריו ניתן יהיה להוציא היתרי בנייה. במונחי נדל"ן, מדובר בזמני הבשלה מהירים במיוחד, המייצרים רמת ודאות גבוהה למשקיעים ונקודת כניסה כמעט חסרת תקדים ביחס לפרויקטים דומים.
למה המשקיעים נכנסים עכשיו – ומה יקרה ברגע שתתחיל הבניה
המחיר הנוכחי: החל מ־695,000 ₪ בפריסייל, משקף את השלב המוקדם ביותר של הפרויקט. זהו תמחור שיעלם ברגע שתתחיל עבודה בשטח: עם תחילת עבודות הפיתוח, המחירים צפויים להתעדכן כלפי מעלה, והביקוש מצד רוכשים פרטיים ומשפרי דיור יגדל.
העסקה כוללת רישום מלא בטאבו פרטי, הסכמי שיתוף מוסדרים וליווי מקצועי עד מסירה, מודל שמעניק לבעל הקרקע שקט ברמה התכנונית וברמה המשפטית.
לאורך שנים, מי שנכנס לפרויקטים צמודים לתשתיות תחבורה מתקדמת נהנה מהשבחות גבוהות ביותר. גם במקרה הזה, ההיתכנות צפויה להיות זהה.
למידע נוסף השאירו פרטים:
-הקרקע אינה זמינה לבנייה
-התמונות להמחשה בלבד
הבדיקה מהירה, אורכת כדקה ועם תוצאות מיידיות
המידע המופיע באתר זה נועד למתן סקירה כללית בלבד, ואינו מהווה ייעוץ מקצועי אישי. כל החלטה צריכה להתקבל בהתבסס על ייעוץ פרטני המותאם לנסיבות, לצרכים ולנתונים האישיים של כל אדם. חשוב להדגיש כי תשואות עבר, דירוגים או נתונים היסטוריים אינם מבטיחים תוצאות דומות בעתיד.
© 2025 כל הזכויות שמורות לערוץ הכלכלי